جدیدترین اخبار واردات خودرو

27 ژانویه, 2024
بدون دیدگاه
وردات خودرو

آنچه در این مقاله می خوانید :

آزاد سازی واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ تاکنون بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بوده و تصمیم‌های متعددی نیز در رابطه با آن گرفته شد. در نهایت نیز در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی این شد که قانون واردات خودرو را به دولت ابلاغ کند و این طرح توسط دولت به مدت ۵ سال اجرا شود.

قانون واردات خودرو

طبق قانونی که از طرف دولت برای واردات خودرو در نظر گرفته شده، واردات ماشین تنها برای آن دسته از خودروهایی که قیمت آن‌ها پایین‌تر از ۲۰ هزار یورو هستند مجاز می‌باشد. البته طبق گفته‌ها اولویت اصلی با خودروهایی است که قیمت آنها کمتر از ۱۰ هزار یورو است،

علاوه بر این موضوع تخلیه خودرو بدون ثبت سفارش دقیق و تخصیص ارز، غیرقانونی و ممنوع می‌باشد. خودروهایی که نسبت به واردات آنها اقدام شده در بورس کالا عرضه خواهند شد.

ارزش گمرکی هر یک از خودروها با توجه به ماده ۱۴ قانون امور گمرکی به صورت کامل محاسبه خواهد شد.

 

خودروهای وارداتی که در برخی مناطق مختلف همچون مناطق آزادِ تجاری – صنعتی وارد می‌شوند، از نوع هیبریدی یا برقی می‌باشند. لازم به ذکر است به توضیح این موضوع بپردازیم که راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری ایستگاه‌های شارژ به عهده خود وارد کنندگان خودرو می‌باشد.

وزارت صمت وظیفه دارد که در بازه زمانی سه ماه یکبار یک گزارش کامل از اجرای خودروهای وارداتی به ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه دهد.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

شرایط جدید در رابطه با واردات خودرو دست دوم

بر اساس اطلاعات جدید و تازه منتشر شده توسط برخی منابع گوناگون، شرایط واردات خودرو دست دوم مقداری تفاوت یافته و یک سری قانون جدید دیگر در رابطه با آن در نظر گرفته‌اند. شروط جدید در رابطه با این موضوع به شرح زیر است.

  • واردسازی خودروهایی که بیش از ۲۵۰۰ سی سی هستند، کاملاً ممنوع می‌باشد.
  • جهت وارد کردن خودروهای دست دوم لازم است که حتماً مجوزهای سازمان ملی استاندارد را در اختیار داشته باشید.
  • عمر خودروی وارداتی دست دوم باید کمتر از ۵ سال و کاربرد آن نیز معادل ۱۰۰ کیلومتر باشد.
  • آن دسته از شرکت‌هایی که قصد واردسازی خودروهای دست دوم به داخل کشور را دارند، تنها در صورت ارائه ضمانت‌نامه خدمات پس از فروش می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

هیوندا النترا وارداتی

خودروهای وارداتی

لیست خودروهایی که از سوی دولت برای واردات خودروها در نظر گرفته شده، شامل فیات ۵۰۰، فیات تیپو، هیوندا النترا وارداتی، کیا سراتو وارداتی، هیوندای کونا، هیوندای آی ۱۰، و سراتو ۲۰۲۳ و… می‌باشد.

به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت کشور، سعی شده که در وهله اول اولویت را به واردات خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی اختصاص دهند. اما مورد دیگر یعنی تعهد نسبت به زمان واردات خودرو نیز اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد و نقش بسیار ویژه‌ای را در حفظ فضای روانی بازار به اجرا می‌گذارد.

قیمت خودرو وارداتی

قیمت‌هایی که برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد متغیر خواهد بود. در این زمینه در وهله اول قیمت‌ها توسط نمایندگی با توجه به آخرین وضعیت بازار و معاملات واقعی ارائه خواهد شد، البته این موضوع پس از تایید نهایی کارشناسان اعلام می‌شود.

در پایان باید این نکته را بیان کنیم که شما جهت ثبت‌نام خودرو وارداتی لازم است تا از آخرین اخبار موجود مطلع باشید و در هر زمان که لازم بود به نشانی ارائه شده مراجعه بفرمایید و برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام نمایید.  انجام ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و با توجه به اعلام مدیر طرح واردات خودرو در حال حاضر ۳۰ هزار نفر در نوبت تحویل خودروها قرار گرفته‌اند.

قیمت خودروهای وارداتی هیوندای اعلام شد

هیوندا اکسنت 2023هیوندا النترا 2023هیوندا توسان 2023
1/865/000/0002/200/000/0002/450/000/000
  • قیمت ها به تومان میباشد
اشتراک گذاری این مطلب :
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه می گردی؟