هیوندا النترا 2023 وارداتی

3 فوریه, 2024
بدون دیدگاه
هیوندا النترا 2023

آنچه در این مقاله می خوانید :

هیوندا النترا 2023 در ایران

پس از مدتها انتظار بالاخره هیوندا النترا 2023 توسط شرکت کوشا خودرو (KTL)  وارد بازار ایران شد. در مرحله اولِ واردات این خودرو در فروردین ماه 1402، حدود 300 دستگاه از سدان کلاس C به شماره اتاق CNV از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به مشتریان عرضه شده است. نخستین بار در شهریور 1402 بود که کرمان موتور در حاشیه اولین دوره از نمایشگاه روایت خدمت که به مناسبت هفته دولت برگزار میشد، از این خودرو رونمایی کرد.

قیمت هیوندای النترا 2023 در بازار ایران

کرمان موتور قیمت هیوندا النترا 2023 را دو میلیارد و 200 میلیون اعلام کرده است اما با تحویل این خودروها به مشتریان، بهای آن در بازار آزاد در وضعیت تناوبی میان سه تا چهار میلیارد تومان در رفت و آمد است. متاسفانه قیمت پایه هیوندا النترا که سابقه طولانی ای در بازار ایران دارد و نسل های مختلفی از آن در کشور وجود دارد، حدود یک میلیارد و 757 میلیون تعیین شده بود اما در نهایت با اضافه شدن هزینه های جانبی به دو میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

تریم های هیوندای النترا 2023 دارای قیمت های متفاوتی در بازار جهانی است. آنچه به عنوان قیمت پایه آن در نظر گرفته شده است برابر با 20.500 دلار است. قیمت تریم لیمیتد که میان رده محسوب میشود 26.350 دلار بوده، اما تریم N-Line را می توان با قیمتی 33.000 دلاری یافت. در ضمن شما این خودرو را در امارات با قیمتی در حدود 65 هزار درهم می بینید. به هر حال دی ماه 1401 موج اول واردات این خودرو فعال شد و النتراها وارد ایران شدند و به زودی در سبد بورس کالا قرار خواهند گرفت.

هیوندای النترا 2023

تاریخچه النترا در ایران

هیوندا النترا در بازار ایران از خودروهای نام آشنا و سابقه داری است که با نسل های پنجم (اتاق MD) و نسل های ششم (اتاق AD) خودش به شهرت بیشتری دست یافت و خاطراتی به یاد ماندنی رقم زده است. پیش از این نسل النترا در سال 1990 معرفی شده بود که اساسا ساخت شرکت هیوندا نبوده و محصولی از شرکت میتسوبیشی محسوب میشد. اما نسل سوم این خودرو با نام آوانته توسط شرکت کرمان موتور در ایران مونتاژ شد و نقشی موثر در معرفی و شهرت هیوندا میان مردم ایران داشت.

هیوندای النترا 2023
به هر حال این خودروی محبوب اکنون با نسل هفتم خود (اتاق CNV) که ساخت 2023 است، وارد ایران شده و این در حالی است که نسل ششم هیوندا النترا فقط تا مدل 2018 آن به خیابان های ایران رسیده بود. حالا پس از پنج سال و با تغییرات ظاهری و فنی بسیاری که النترا به خود دیده است، خیابان های ایران مجددا میزبان این خودروی جذاب شده است.

هیوندا النترا خودرویی راحت و انتخابی عالی برای ایرانیان

با تصویب واردات خودرو در سال 1401 و اجرایی سازی فرآیند ورود خودروهای خارجی به بازار ایران، شاهد بازگشت مجدد برندهای جهانی و مطرح به کشورمان هستیم. النترا از محصولات نام آشنایی است که سابقه درخشانی در ایران داشته است و پس از ورود نسل پنجم (اتاق MD) و نسل ششم (اتاق AD) آن، اکنون نوبت به نسل هفتم آن (اتاق CNV) رسیده است. النترای نسل هفتم مزایایی همچون مصرف سوخت پایین، بهره مندی از استانداردی بالا در فناوری ایمنی و امکانات راحتی مناسب، جذابیت های ظاهری و ظرافت طراحی و شتاب مناسب دارد که آنرا به یک انتخاب مطمئن برای رانندگی در خیابان های ایران تبدیل کرده است.

خوب است بدانید النترا 2023 دارای ترکیب های مختلفی از قطعات مکانیکی است که آنرا به شش نسخه مختلف رسانده است. النترا در سال 2023 رشدهایی در مقایسه با النترای 2022 داشته است، مثلا گیربکس دستی آن به اتوماتیک تغییر کرده است. همچنین لازم به ذکر است نسخه های وارداتی این خودرو به النتراهایی تعلق گرفته است که پیس از فیس لیفت بوده اند. اما شاید باتوجه به شرایط خاص ایران، مزیت مهمی که باید به آن اشاره کنیم، لوازم یدکی این خودرو هستند که در ایران به سادگی در دسترس بوده و می توانید آنها را از سایت های فروش لوازم یدکی تهیه کنید و اتفاقا یکی از نقطه تمرکز های ما در لوازم یدکی هیرکان، ارائه لوازم یدکی محصولات شرکت هیوندا است که می توانید از طریق همین سایت لوازم مورد نیاز خود را سفارش دهید.

انواع مدل های هیوندای النترا 2023

هم اکنون این خودرو در سطح بازار جهانی و بین المللی از 6 مدل برخوردار است که هرکدام از آنها نقطه مزیت خودشان را داشته و البته قیمتی متفاوت از یکدیگر دارند. مدل SE این محصول کره ای قیمتی معادل با 22.065 دلار داشته که برابر است با یک میلیارد و هشتاد و یک میلیون تومان، مدل SEL این خودرو با قیمت 23.315 دلار به بازار عرضه شده است که معادل یک میلیارد و صد و چهل و دو میلیون تومان می باشد، مدل دیگر این هیوندا Blue Hybrid است که هیبریدی بوده و مصرف سوخت آن بسیار عالی است، این محصول 25.655 دلار قیمت گذاری شده است و در ایران برابر با یک میلیارد و دویست و پنجاه و هفت میلیون تومان خواهد بود.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

مدل چهارم هیوندا النترا را که تجهیزات عالی آن شناخته شده است با نام Limited می شناسند که قیمت آن 27.915 قرار گرفته است و به پول ایران یک میلیارد و سیصد و شصت و هفت میلیون تومان می شود، مدل پنجم هیوندای النترا N Line نام گرفته است و تجهیزات عالی ای دارد که 28.615 دلار قیمت گذاری شده است و به پول ملی یک میلیارد و چهارصد و دو میلیون تومان هزینه دارد و آخرین مدلی که تحت عنوان Limited Hybrid نام گذاری شده است که علاوه بر فول امکانات بودن، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی دارد، با 30.265 دلار به فروش می رسد و برای یک ایرانی با پول ملی چیزی حدود یک میلیارد و چهارصد و هشتاد و دو میلیون تومان آب می خورد.

در تریم های SE و SEL شاهد پیشرانه استاندارد غیر هیبریدی هستیم که موتور آن 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی بوده و 147 اسب بخار قدرت دارد. حجم موتور این خودرو در مدل N Line به 1.6 لیتر کاهش می یابد و یک توربو شارژر اضافه می شود که 201 اسب بخار قدرت تولید می کند. مدل های هیبردی النترا نیز از موتوری 1.6 لیتری ساخته شده اند که به جای توربو با موتور الکتریکی جفت شده و منجر به قدرتی می شوند که مقداری از موتور پایه کمتر است.

هیوندا النترا وارداتی 2023

در تمامی تریم های النترا به جز تریم هیبریدی و N Line از گیربکس اتوماتیک در نوع CVT استفاده شده است که با مصرف سوختی مناسب، قدرت متوسط آنها را جبران میکند و یک سواری مناسب را برای راننده و سرنشین های خودرو فراهم می آورد. درباره تریم های هیبریدی خوب است بدانید که دارای گیبرکس شش سرعته DCT هستند در حالی که مدل های N Line از گیربکسی هفت سرعته DCT (دو کلاچه) برخوردار است و شتابی قوی تر و هندلینگ عالی تری را ممکن می کند.

مشخصات هیوندا النترا 2023 وارداتی

  1. مشخصات فنی مهم هیوندا النترا 2023
  2. در محل جلوی این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده است و محور عقب آن دارای سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی است.
  3. ترمزهای جلوی استفاده شده در النترا از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب آن از نوع دیسکی است. همچنین این خودرو مجهز به امکاناتی چون ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA می باشد. در نتیجه راننده می تواند طی مسافت 42.3 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسد.
  4. این خودروی 1320 کیلوگرمی مصرف سوختی برابر با 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد که برای یک سدان کوچک مناسب به نظر می رسد.
نوع سوختبنزین
مصرف سوخت در شهر / بزرگراه1,7 / 6,5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی (MPG)2,6 لیتر در 100 کیلومتر
محدوده مسافت (شهر/بزرگراه)۶۴۰.۲/۸۱۶.۳  کیلومتر
ظرفیت مخزن سوخت9,49 لیتر
  1. سرعت ، موتور و گیبرکس هیوندا النترا 2023

شما در مدل 2023 النترا، طیف گسترده ای از پیشرانه های متنوع را مشاهده می کنید اما به هر حال آنچه وارد ایران شده است، النترایی است که در حدود 10 ثانیه 0 تا 100 خود را پر می کند و این قدرت منحصر به فرد خود را مدیون موتور قدرتمندی است که دارد. موتور این خودرو 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی با سوخت رسانی MPi است و قادر است 127 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این توان تولیدی از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی آن منتقل می شود و شما را در کمتر از 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند. بنابراین قوای محرکه النترا CNV مدل 2023 با کیا سراتو 1.6 لیتری کوشا خودرو رقابت یا برابری می کند. اما مزیت قابل توجه این موتور و گیربکس در استهلاک پایینی است که در مقایسه با نمونه های توربو و GDi دارد و شاید مزیت مهمتری که باید به آن اشاره کنیم، لوازم یدکی این خودرو هستند که در ایران به سادگی در دسترس بوده و می توانید آنها به زودی از طریق همین سایت خریداری کنید.

موتورتوضیحات
حجم موتور پایه1.6 لیتر
تعداد سیلندر4 سیلندر
نوع موتور پایهبنزین
قدرت موتور127 اسب بخار
گشتاور158 نیوتن متر

وضعیت ایمنی النترا 2023 چطور است؟

هیوندای النترا 2023 در تست های تصادف موسسه IIHS  آمریکا موفق به اخذ نمره g شده است که نشان از ایمنی مناسب این خودرو دارد چراکه توانسته است حداقل لازم برای تأیید ایمنی را به دست آورد. اما آن نسخه ای که وارد ایران شده است تنها مجهز به 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو است و درباره سایر سیستم های کمک رانندگی این خودرو می توان به سیستم کنترل کشش TCS ، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC  ، سیستم کنترل پایداری ESP اشاره کرد.

تست تصادف النترا 2023

اما درباره سایر ویژگی های امنیتی النترا باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم جلوگیری از برخورد نقطه کور
  • دستیار جلوگیری از برخورد متقابل از عقب
  • سیستم کمکی جلوگیری از برخورد رو به جلو
  • هشدار توجه راننده
  • سیستم رانندگی بین خطوط
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم ضد سرقت یکپارچه با ورود بدون کلید
  • ترمز اضطراری خودکار AEB
  • کنترل فعال خطوط و نور بالای خودکار

آیا النترا 2023 خودروی راحتی است؟

براساس مشخصاتی که در این خودرو وجود دارد با قاطعیت می توان النترا 2023 را یک خودروی راحت و رفاهی دانست که امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد، امکاناتی همچون: دوربین دنده عقب و سنسور پارک نظیر سیستم ورود و خروج، استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دستی، کروز کنترل، ، سیستم مولتی مدیا با مانیتوری 8 اینچی، کلیدهای کنترل از روی فرمان، سنسور نور، سنسور باران و سنسور TPMS.

و در پایان به برخی از مهم ترین امکانات فنی و رفاهی که در النترای 2023 به کار رفته است اشاره می کنیم؛

  • دو کیسه هوا
  • رینگ آلومینیومی 16 اینچی
  • چراغ های هالوژن (بدون فناوری LED)
  • تریم داخلی پارچه
  • تهویه الکتریکی دستی
  • سامانه کنترل پایداری الکتریکی
  • فرمان کمک برقی
  • بلوتوث
  • آمپر آنالوگ با نمایشگر 4.2 اینچی
  • سنسور نور
  • اندروید اتو
  • اپل کار پلی
  • سنسور باد تایرها

بازار رقابت هیوندای النترا 2023 در ایران

اما بازار رقابت میان خودروها هیچگاه از تب و تاب نمی افتد و هیوندای النترا که برادر کیا سراتو محسوب می شود و هر دو در لیست واردات به ایران هستند از جانب سدان های چینی تهدید می شوند. تهدیدی که قابل مقایسه با تهدید امثال کی ام سی J7، آریززو 6 پرو و بهمن ریسپکت پرایم نیست. سدان هایی که سطح امکانات و آپشن های آنها از نسخه کره ای محصول بیشتر است و به واسطه برخورداری از موتورهای توربو شارژر، قدرت و گشتاوری بیشتری داشته و می توانند شتاب و کشش عملکردی بهتری به نمایش بگذارند، این محصول کره ای را به حاشیه برده اند. اما آنچه بازی را تماما به نفع سدان ها تمام میکند قیمت و قطعات یدکی خودرو است که آنها می توانند با قیمتی پایین تر این محصول را به دست مشتری برسانند و با فراوانی لوازم یدکی این خودرو در ایران، شانس انتخاب خود را بالا ببرند. اکنون با قیمت بهتر و فراوانی لوازم یدکی النتراهای چینی در ایران، به نظر می رسد سدان ها جای خود را در ایران محکم کرده اند و هیچ نگرانی ای هم درباره تصادفات و خرابی های احتمالی این خودرو وجود ندارد چراکه قطعات آن به راحتی قابل خریداری مجدد است.

لوازم یدکی هیوندا النترا 2023

تامین لوازم یدکی هیوندا النترا وارداتی ۲۰۲۳ هم یکی از دغدغه‌های خریداران این خودرو است. خوشبختانه، شرکت هیوندا موتورز اعلام کرده است که لوازم یدکی این خودرو را به صورت رسمی در ایران عرضه خواهد کرد. این امر خیال خریداران رو از بابت تامین لوازم یدکی راحت می‌کند.

فروشگاه هیرکان پارت با بیش از چندین سال سابقه درخشان در زمینه فروش قطعات یدکی خودرو، در آینده نزدیک اقدام به فروش و عرضه قطعات یدکی هیوندا النترا ۲۰۲۳ وارداتی می‌کند.

لازم است در خرید قطعات یدکی هیوندا النترا 2023 نیز نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید قطعات اصل آنرا تهیه کرده و در صورت نیاز جایگزین قطعه قبلی کنید. در ضمن قیمت لوازم یدکی هیوندا النترا 2023 را نیز سعی کنید از منابع معتبری دریافت کنید، این خودرو به تازگی وارد ایران شده است و ممکن است قیمت های متفاوتی به شما بدهند.

این قطعات شامل موارد زیر است:

  • سپر جلو النترا ۲۰۲۳
  • سپر عقب النترا ۲۰۲۳
  • چراغ جلو النترا ۲۰۲۳
  • چراغ عقب النترا ۲۰۲۳
  • آینه جانبی النترا ۲۰۲۳
  • جلو پنجره النترا ۲۰۲۳

تمامی این قطعات از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شده‌اند. با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، بسیاری از مالکان خودرو، ترجیح می‌دهند در صورت آسیب دیدن قطعات خودروی خود، به جای خرید خودروی جدید، به سراغ خرید قطعات یدکی بروند. فروش قطعات یدکی النترا ۲۰۲۳ وارداتی در فروشگاه هیرکان پارت ، خبر خوبی برای صاحبان این خودرو خواهد بود.

ما در لوازم یدکی هیرکان سالهاست که بر روی لوازم یدکی خودروهای شرکت هیوندا تمرکز داشته ایم و قطعات محصولات این شرکت را در بهترین کیفیت ها برای شما آماده کرده ایم. برای مشاهده آنها میتوانید صفحه اصلی سایت را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری این مطلب :
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه می گردی؟