معرفی کیا 2023 K5

3 فوریه, 2024
بدون دیدگاه
کیا K5

آنچه در این مقاله می خوانید :

معرفی کامل و بررسی مشخصات فنی کیا 2023 K5

از سال 2000 میلادی بود که کیا K5 یا همان کیا اپتیما از سری محصولات کیا موتورز پا به عرصه بازار جهانی گذاشت. نسل اول کیا اپتیماها در ایران عرضه نشد و از نسل دوم به بعد بود که آرام آرام این خودروها وارد ایران می شدند. اکنون در بهمن ماه 1402 مدل 2023 کیا K5 به تازگی وارد ایران شده است. در طول این 24 سالی که کیا موتورز به تولید خودروهای خود مشغول بوده است، همواره مدل کیا در میان محبوب ترین مدل های این شرکت قرار داشته و در سال 2011 بود که موفق به اخذ جایزه بهترین طراحی سال شد.

شرکت کیا موتورز، کیا 2023 K5 را به عنوان نسل پنجم از سریی خودروهای کیا K5، در سال 2020 تولید کرد و در این نسل نام اپتیما از آن برداشته شد. طراحی ظاهری این خودرو یک شاهکار زیبا را نشان می دهد، بدنه اش نسبت به نسل های قبلی ارتقاء یافته به این شکل که به میزان کمتر از 2 اینچ افزایش طول داشته و کاهش ارتفاع و ازدیاد عرض را تجربه کرده است.

از بابت ایمنی اما جای توضیحی باقی نمی ماند وقتی تست تصادف Euro NCAP آن با نمره کامل 5 به پایان رسیده است. بنابراین تمام تجهیزات ایمنی مورد نیاز در یک خودرو را می توانید با کیا K5 تجربه کنید.

در ادامه مهم ترین مشخصات کیا K5 را براساس کاتالوگ معتبری که کوشا خودرو منتشر کرده است بررسی می کنیم.

کیا K5 2023

سرعت و قدرت کیا K5 وارداتی

این محصول درجه یک کره ای دارای یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که با بهره گیری از فناوری سیستم تزریق سوخت چند نقطه ای قادر است 150 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 196 نیوتن متر گشتاور در دور 4000 تولید کند. نیروی موجود در موتور کیا K5 توسط جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به سوی چرخ های محور جلو هدایت می شود. هرچند کوشا خودرو توضیحی درباره شتاب این خودرو نداشته است اما از طریق مطالعه آخرین اخبار و ژورنال ها می توان متوجه شد که سرعت نهایی مدل کیا 2023 K5 ، حدود 210 کیلومتر بر ساعت بوده و صفر تا صد خود را در 10.6 ثانیه می پیماید.

سیستم تعلیق کیا K5 وارداتی

سیستم تعلیق به کار گرفته شده در جلوی خودرو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک چند اتصالی می باشد که چنین سیستمی سبب می شود خودرو به هندلینگ و پایداری مطلوبی برسد.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

مصرف کیا K5 وارداتی

طبق کاتالوگ کوشا خودرو، باک کیا K5 گنجایش 60 لیتر بنزین را داشته و در هر صد کیلومتری که کیا K5 طی می کند، ترکیبی برابر با 6.3 کیلومتر سوخت مصرف می کند. این رقم اگر خارج از کاغذ نیز به وقوع بپیوندد، رکورد جذابی را ثبت می کند.

طراحی کیا K5 و شاهکاری دیگر از کیا موتورز

شرکت کیا موتورز با طراحی کیا k5 شاهکاری در عرصه خودروسازی خلق کرده است که امکان ندارد با سواری این خودرو در خیابان، چشم ها به سمت آن کشیده نشود. سپری اسپورت با خطوطی برجسته روی کاپوت را که فاکتور بگیریم، از نمای روبرو فرمی خاص در چراغ های کیا k5 را می توان دید که در ترکیب با پوزه ببر یا همان جلوپنجره، احساس اقتداری را به بیننده منتقل می کند.

داشبورد KIA K5 2023

کیا k5 به علت نمای جانبی خود که قسمت انتهایی سقف آن ملایم است و به گونه ای ویژه با درب صندوق ادغام شده است، در دسته سدان های فست بک طبقه بندی می شود. نمای عقب را سرتاسر چراغ هایی با گرافیکی جذاب پر کرده اند که هنگام روشن شدنشان و خصوصا در شب، جلوه ای درخشان دارد. سپر عقب کیا k5 طراحی برجسته ای دارد، رینگ کیا k5 از جنس آلومینیومی 17 اینچی است و لاسیتک های کیا k5 در ابعاد 55.215 طراحی شده است.

ایمنی و امکانات رفاهی کیا k5

بی مقدمه وارد شمارش مهم ترین مزایای کیا K5 می شویم تا امکانات رفاهی و ایمنی آنرا بیشتر بشناسیم:

  • سیستم کنترل پایداری (ESC)
  • کیسه هوای راننده و سرنشینان جلو
  • ترمز ABS
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • سیستم رصد باد تایرها
  • ایربگ های راننده و شاگرد
  • هشدار فراموشی کلید
  • استارت از راه دور
  • دوربین دنده عقب
  • مانیتور 8 اینچی
  • اپل کارپلی و اندروید اتو
  • چراغ های هالوژنی
  • سنسور نور و باران
  • سیستم ضد مانع شیشه ها

چراغ جلو کیاK5 2023

خرید کیا اپتیما K5 و رقبای کیا K5 در بازار جهانی

اگر درباره خرید کیا اپتیما K5 هنوز به تصمیم قاطعی نرسیده اید و در حال بررسی کیا k5 هستید، یکی از راه های شناخت بهتر خودرو، مقایسه کردن آن با رقبایش در سطح جهانی است. امروز در بازار جهانی خودرو، کیا k5 را با چند خودروی قدرتمند در انواع برندها مقایسه میکنند که به برخی از آنها اشاره میکنیم، با پیگیری بیشتر درباره کیفیت ساخت، قیمت و امکانات این خودروها و سرانجام مقایسه شان با کیا k5 می توانید یک قدم به تصمیم قطعی خود نزدیک تر شوید. رقبای کیا  k5 در بازار جهانی:

هیوندای سوناتا 202325.000 دلار
سوبارو لگاسی24.500 دلار
تویوتا کمری 202326.500 دلار
شورولت مالیبو25.000 دلار
نیسان آلتیما 202325.500 دلار

قیمت کیا 2023 K5 در ایران چقدر است؟

براساس آخرین اخبار به دست آمده در بهمن ماه سال جاری و آنچه شرکت کوشاخودرو اعلام کرده است، قیمت کیا K5 وارداتی، 2 میلیارد و 467 میلیون و 321 هزار تومان برای مشتریان تمام می شود. همزمان با انتشار این خبر، دعتونامه های کیا K5 برای خریداران این محصول وارداتی نیز صادر شده است و این در حالی است که اگر به سراغ قیمت بازار کیا K5 بروید، قیمت های متغیری میان 4 میلیارد تا 5 میلیارد و 200 میلیون تومان و احتمالا بیشتر نیز خواهید یافت.

کیا اپتیما K5

لوازم یدکی کیا K5

از آنجا که کیا K5 به تازگی وارد ایران شده است و تعداد بسیار معدودی از آنرا می توان در خیابان های ایران یافت، استفاده از آن به توجه های ویژه ای نیازمند است تا بتوانید خودروی خود را همواره سرحال نگه داشته و از سلامت این خودروی لاکچری و در وزان بازار جهانی به خوبی مراقبت کنید.

جدای از آنکه باید تعمیرگاه تخصصی خود را پیدا کنید، لازم است در خرید قطعات یدکی کیا K5 نیز نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید قطعات اصل آنرا تهیه کرده و در صورت نیاز جایگزین قطعه قبلی کنید. در ضمن قیمت لوازم یدکی کیا k5 را نیز سعی کنید از منابع معتبری دریافت کنید، این خودرو به تازگی وارد ایران شده است و ممکن است قیمت های متفاوتی به شما بدهند.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

در همین راستا به لیستی از لوازم یدکی کیا K5  اشاره می کنیم:

قطعات بدنه کیا K5 ؛ چراغ، آیینه بغل، گلگیر

قطعات موتور کیا K5 ؛ شمع، سوپاپ، تسمه تایم و سیلندر

قطعات جلوبندی کیا K5 ؛ کمک فنر، میل موج گیر، سبک و طبق

سیستم تعلیق کیا K5؛ فنرها، رینگ و لاستیک

قطعات فنی کیا K5؛ فرمان برقی، ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ

داشبورد کیا K5

خرید قطعات یدکی کیا k5

همانطور که می دانید، به تازگی واردات کیا k5 به بازار خودروی ایران آغاز شده است و فراوانیِ قطعات چینی و کیفیت پایین در بازار لوازم یدکی خودروهای اپتیما، هیرکان پارت را بر آن داشته است تا به زودی اصلی ترین و پرکاربردترین لوازم یدکی کیا K5 را در سایت خود قرار دهد و با به روزرسانیِ آنها، شما را همواره در تهیه و استفاده از قطعات اصلی کیا k5 کمک کند. شما می توانید از طریق همین سایت به خرید لوازم یدکی اصل کیا K5 پرداخته و خیالی آسوده بابت کیفیت قطعات خودرویتان داشته باشید. هیرکان پارت تمامی قطعات خود را با گارانتی معتبر در اختیار مشتریانش قرار می دهد تا صحت و کارآمدی قطعات یدکی، به شکلی قطعی تضمین شود.

اشتراک گذاری این مطلب :
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه می گردی؟