کیا سلتوس 2023 به ایران رسید!

3 آوریل, 2024
بدون دیدگاه
کیا سلتوس قرمز

آنچه در این مقاله می خوانید :

مشخصات و امکانات کیا سلتوس وارداتی

به تازگی کوشا خودرو واردات و فروش کیا سلتوس 2023 در ایران را آغاز کرده است. بنابراین می‌توان اعلام کرد واردات کیا سلتوس به ایران کلید خورده است و از این به بعد خریداران می توانند با خیال راحت ثبت نام کیا سلتوس را در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی انجام داده و اقدام به خرید کیا سلتوس نمایند. کوشا خودرو از سال 1387 تأسیس شد و نمایندگی رسمی کیا موتورز در ایران را برعهده گرفت. این شرکت بسیاری از خودروهای کیا همچون کیا K5 را در بالاترین کیفیتی که قوانین ایران اجازه می‌دهد، وارد کشور کرده است. برآوردهای فروش محصولات کیا در کره نشان می‌دهد، کیا سلتوس در بازار خودروهای اقتصادی کره، پرفروش بوده و محبوبیت بالایی پیدا کرده است. با ما باشید تا هرآنچه باید را درباره این خودرو بخوانید.

ماجرای تولید کیا سلتوس

یکی از جدیدترین کارخانه‌های شرکت کیا در هند (منطقه آنانتاپور) و در سال 2017 تأسیس شد. این کارخانه طی 2 سال و با سرمایه‌ای دو میلیارد دلاری ساخته شد و در نهایت از 31 ژوییه 2019 بود که به تولید انبوه خودرو مشغول شد. از جمله قابلیت های این کارخانه آن است که به نحوی ساخته شده تا بتواند خودروهای الکتریکی و هیبریدی را نیز تولید کند و خوش‌بختانه میزان انتشار گاز گلخانه‌ای در این کارخانه نیز صفر بوده و 100 درصد آب مورد استفاده در آن بازیافت می‌شود. این کارخانه همان جایی بود که به عنوان اولین محصولِ خود در سال 2019 به تولید کیا سلتوس مشغول شد. امروز این کارخانه در کارنامه خود محصولات دیگری مثل سونت، کارنز و کارنیوال را نیز ثبت کرده است.

کیا سلتوس سفید

مشخصات کیا سلتوس چیست و چرا سواری خوبی دارد؟

کیا سلتوس وارداتی یک کراس اوور جمع و جور است که 4315 میلی متر طول، 1800 میلی متر عرض و 1620 میلی متر ارتفاع دارد. این خودرو که طراحی بسیار زیبایی دارد، از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و 4 سیلندر خطی به حجم 1591 سی سی برخوردار است که علاوه بر سیستم تنفس طبیعی، به سیستم متغیر زمانی دو مرحله‌ای نیز تجهیز شده است. این شاهکار شرکت کیا حداکثر قدرتش 121 اسب بخار در هر 6300 دور بر دقیقه است و حداکثر گشتاور 154 نیوتن متر در 4850 دور بر دقیقه تولید می‌کند.

مهم است درباره مشخصات کیا سلتوس بدانید که گیبرکس اتومات به کار رفته در آن 6 سرعته بوده و سیستم تعلیق جلوی آن از نوع مک فرسون بوده و سیستم تعلیق عقب آن نیز از مدل محور پیچشی با فنر لوله‌ای مارپیچ ساخته شده است. رانندگی با سلتوس در دفعات ابتدایی قدری دشوار به نظر می رسد و احساس می کنید خودرو به خشکی حرکت می کند اما با گذشت زمانی اندک متوجه قدرت جذب بالای پستی و بلندی‌های مسیر توسط سیستم تعلیق کیا سلتوس خواهید شد. درباره هلدینگ سلتوس نیز نظرات مختلفی داده شده است، عده ای آنرا دچار کم فرمانی و بادی رول می دانند و برخی نیز هلدینگ آنرا برای یک کراس اوور کوچک مناسب ارزیابی کرده اند. در مجموع اما مطمئن باشید از رانندگی با سلتوس لذت می‌برید.

کیا سلتوس 2023

طراحی جذاب و کیا سلتوس با امکاناتی فوق العاده

طراحی ظاهری کیا سلتوس به گونه‌ای است که سعی کرده جادار بودن و زیبایی را همزمان داشته باشد. بنابراین علاوه بر استفاده از طرح های گرد و منحنی، طرح جعبه‌ای در نمای جانبی نیز به خود گرفته است تا جادار بماند. همین تعادل طراحی است که کیا سلتوس را به کراس اووری جمع و جور و محبوب تبدیل کرده است. اما در این طراحی باید به فرم چراغ‌ها، حجم دهیِ فوق العاده به سپر و کشیدگیِ مناسبِ جلو پنجره‌ی آن اشاره کنیم که چشم ها را خیر نگه می دارد و جذابیت مدرنی به سلتوس می‌بخشد.

برای رعایت اختصار تنها به برخی از امکانات سلتوس که طراحی ظاهری آنرا زیبایی دوچندانی بخشیده اشاره می‌کنیم: آینه‌های جانبی همرنگ با بدنه، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچ، فلاشر روی آینه، آینه های برقی و تاشو و سانروف برقی … .

داشبورد کیا سلتوس

طراحی داخلی کیا سلتوس 2023 اما مثل همیشه در فضای فوق العاده‌ی کابینش، با آن خطوط مدرن و مینیمال و آن نمایشگر 8 اینچی بر روی داشبوردش و دوربین دنده عقب و دکمه استارتی که دارد خلاصه نمی‌شود، به عنوان مثال با اینکه در این خودرو از صندوقی به ظرفیت 433 لیتر بار استفاده شده است اما این امکان برای شما وجود دارد که صندلی‌های عقب را تا کرده و کف‌پوش صندوق را هم بردارید تا فضای شما گسترش یابد.

از دیگر امکانات سلتوس می توان به فرمان برقی به کار رفته در آن اشاره کرد که رانندگی را ساده‌تر می‌کند. همچنین باک سلتوس 55 لیتر ظرفیت بنزین دارد که مصرف آن در مصرف سوخت شهری به 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد و در مصرف سوخت جاده‌ای نیز به 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. در ضمن این میزان در مصرف سوخت ترکیبی به 6.9 لیتر در 100 کیلومتر خواهد رسید.

قیمت کیا سلتوس

قیمت کیا سلتوس ابتدا 1 میلیارد و 800 میلیون تومان بود اما در ادامه و با ارسال دعوتنامه برای تکمیل وجه خریداران به 2 میلیارد و 624 میلیون تومان رسید. بنابراین امروز برای خرید کیا سلتوس 2023 وارداتی از طریق ثبت نامه در سامانه یکپارچه که طبق قیمت نمایندگی محاسبه می شود باید همان مبلغ 2.624.000 تومان را هزینه کنید اما چنانچه بخواهید آنرا از بازار آزاد تهیه کنید این قیمت به 4 میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد رسید.

کیا سلتوس قرمز

سیستم‌های ضد سرقت و امنیتی کیا سلتوس

امکانات امنیتی کیا سلتوس و تجهیزات امنیتی به کار رفته در آن بسیار مناسب است، به برخی از آنها در ادامه اشاره می‌کنیم:

  • قفل اتوماتیک درب‌ها پس از حرکت خودرو
  • آلارم دزدگیر
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • استارت دکمه‌ای
  • قفل کودک برای درب‌های عقب
  • هشدار باقی ماندن سرنشین عقب
  • هشدار باقی ماندن سوئیچ
  • ریموت استارت در زمان ترک خودرو
  • باز شدن قفل درب‌ها بعد از حرکت خودرو

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

کیا سلتوس

کدام قطعات یدکی کیا سلتوس در هیرکان پارت موجود می‌شود؟

خیالتان راحت باشد، هیرکان پارت مهم ترین لوازم یدکی کیا سلتوس را در فروشگاه خود آماده می‌کند و دائما در حال به روزرسانی آنها خواهد بود تا بتوانید با خیال راحت سراغ خرید رادیاتور سلتوس، قطعات سیستم ترمز سلتوس، چراغ جلو و عقب سلتوس، موتور سلتوس، باتری سلتوس و سایر قطعات بروید و خریدی امن و مطمئن را تجربه کنید.

اشتراک گذاری این مطلب :
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه می گردی؟