چگونه هیوندا به سومین خودروساز دنیا تبدیل شد؟

3 فوریه, 2024
بدون دیدگاه
هیوندا

آنچه در این مقاله می خوانید :

شرکت خودروسازی هیوندا که در سال 1967 بنیانگذاری شد امروزه به غول خودروسازی دنیا تبدیل شده است. این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه شرکت ساخت‌وساز و مهندسی هیوندا کار خود را با مونتاژ کامیون و خودروهای شرکت فورد آغاز کرد. این روزها اما تولیدات هیوندا جزو قابل اطمینان‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید چطور این شرکت امروز به سومین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شده تا پایان با این مطلب همراه باشید.

آغاز راه هیوندا

اولین خودروی هیوندای با نام فورد کورتینا در سال 1968 تولید شد. بعد از آن هیوندا توانست در مدت زمان کوتاهی از کار مونتاژ خارج شده و ساخت خودروی اختصاصی خود را آغاز کند. در نهایت در سال 1975 هیوندا اولین خودروی خود را با نام پونی به بازار عرضه کرد. پونی خیلی زود توانست مرزهای خرید خودرو از این شرکت را جابجا کند. این خودرو به دلیل قیمت کم و ابعاد کوچک تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی کره جنوبی شد. دو سال بعد از عرضه‌ی پونی به بازار، هیوندا به یازدهمین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شد و 2 درصد از فروش کل بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

تولیدات هیوندا

موفقیت‌های این شرکت با تولیدات جدید تداوم پیدا کرد. خودروهای جدید مثل النترا، توسان، سانتافه و جنسیس خیلی زود با فروش بالا جای خود را در بازار جهانی پیدا کردند. برند جنسیس نیز در سال 2015 به‌عنوان زیرمجموعه هیوندا وارد بازار شد و از آن پس هیوندا خودروهای لوکس خود را تحت این عنوان عرضه می‌کند.

خودروهای هیوندا

هیوندا I20

این سری از محصولات هیوندا کبفبت ساخت بسیار بالایی دارند و برخلاف ابعاد کوچک، کابین جاداری دارند و مصرف سوخت آن‌ها نیز بسیار کم است.

النترا

هیوندای النترا از نظر طراحی کابین و ایمنی زبانزد است، اما شتاب چندان مناسبی ندارد. با این حال نمی توان گفت که پاسخگوی نیازهای معمول کاربران نیست.

سوناتا

یکی دیگر از محصولات هیونداست که به دو صورت بنزینی و هیبریدی به فروش می‌رسد. این مدل کیفیت و ایمنی بسیار بالایی داشته و تجربه بسیار راحتی برای رانندگی به شمار می‌رود.

توسان

توسان یکی از تولیدات شاسی بلند هیونداست که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. کیفیت بدنه این سری از محصولات هیوندا واقعا عالی است و مصرف سوخت آن‌ها نسبت به سایر شاسی بلندها بسیار کمتر است.

سانتافه

دیگر شاسی بلند مشهور هیوندا سانتافه است. ویژگی‌های فنی و کیفیت رانندگی این خودروها بسیار بالا بوده و جزو پرطرفدارترین خودروهای هیوندا در ایران است.

اکسنت

یکی از محصولات جدید هیونداست که نمای خارجی بسیار جذاب و قیمت نسبتا مناسبی دارد. این خودرو ظاهر کوچک و جذاب و کابین بزرگ و مناسبی دارد.

آزرا

یکی از زیباترین مدل‌های هیوندای موجود در ایران است. به طوری که این زیبایی باعث شد در سال‌های اولیه فروش بسیار بالایی در ایران داشته باشد

قطعات یدکی هیوندا

لوازم یدکی هیوندا به قسمت‌های مختلفی طبقه بندی شده و قطعات هر قسمت در بخش مخصوص به خود جای می‌گیرند. از جمله این لوازم می‌توان به میل لنگ، کویل، رادیاتور، پمپ بنزین، تسمه تایم، فیلتر بنزین، ترموستات، سیلندر، مه شکن و… اشاره کرد.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

کلام آخر

هیوندا که ۴۰ سال پیش کار خود را با مونتاژ خودروهای فورد شروع کرد، اکنون به یکی از بهترین خودروسازان دنیا تبدیل شده و باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروها را تولید می‌کند. تولیدات هیوندا به سراسر جهان عرضه شدند و در ایران هم جزو پرفروش‌ترین‌ها به شمار می‌روند.نگرانی خریداران این خودروها عموما مربوط به تهیه قطعات یدکی و بخش تعمیرات است، با این وجود امروزه در سراسر ایران فروشگاههای بسیاری قطعات هیوندا را عرضه می‌کنند که کار را برای صاحبان این خودروها بسیار آسان کرده است، فروشگاه‌ هیرکان پارت جزو پیشتازان این عرصه به شمار می‌رود و قطعات اصلی خودروهای هیوندا و کیا را همراه با ضمانتنامه اصالت قطعه به مشتریان عزیز ارائه میکند.

 

اشتراک گذاری این مطلب :
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه می گردی؟