مقایسه هیوندا سانتافه 2016 کیا سورنتو 2016

3 فوریه, 2024
بدون دیدگاه
مقایسه هیوندا سانتافه کیا سورنتو

آنچه در این مقاله می خوانید :

در این مقاله قصد داریم به مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو دو خودرو پرطرف‌دار از دو برند نام‌دار کره‌ای خودرو از بهترین کراس‌اوورهای بازار ایران در این مطلب ابتدا به معرفی این دو خودرو پرداخته و سپس آنها را از لحاظ ظاهری، طراحی داخلی، مشخصات فنی، آپشن و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مورد مقایسه قرار داده‌ایم.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه را میتوان موفق ترین و خوش اقبال ترین SUV بازار کشورمان دانست و یکی از بهترین انتخاب ها در میان شاسی بلند های بازار است و از معدود خودروهایی است که هم در نمونه صفر کیلومتر و هم در نمونه های کارکرده بازار فروش بسیار خوبی دارد . در مدل 2016 سانتافه چراغ هایش عوض شده است و به جذابیت کلی کمک زیادی کرده است . ظاهر طراحی بدنه هیوندای سانتافه به اروپایی ها بیش تر نزدیک است.

بدنه خوش تراش هیوندای سانتافه که اسپرت و همه پسند میباشد در فروش بالایش تاثیر بسزایی دارد . در طراحی داخلی هیوندای برای سانتافه بسیار زحمت کشیده است و هم مانند ظاهرش مشتری پسند میباشد . طرح داشبورد که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد.

داخل هیوندای سانتافه شاهد فضایی جادار هستیم و علاوه بر این به علت عایق بندی خوب کابین داخل اتاق در آرامش کامل میباشد . تجهیزات و امکانات قابل قبول و متنوعی در هیوندای سانتافه موجود است که در مدل 2016 این امکانات بیش تر هم شده است و بعضی از آنها برای اولین بار است که بر روی خودرویی در این کلاس نصب میگردد . طراحی کابین هیوندای سانتافه به طوری است که دسترسی به تجهیزات و کلید های آن راحت است و از ارگونومی مطلوبی سود میبرد . متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه با کیفیت است و در کل طراحی داخلی و خارجی هیوندای سانتافه ، امکانات ، کیفیت ساخت و … همه نمره قابل قبول و بالایی دریافت میکنند.

سانتافه

قلب تپنده هیوندای سانتافه سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد . برای هیوندای سانتافه مدل 2016 از سری پیشرانه های GDI استفاده شده است . این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . این پیشرانه بر روی سانتافه چندان جوابگو نیست زیرا شاهد شتاب و چالاکی نه چندان خوبی هستیم که با قرار گرفتن در سربالایی کشش بسیار ضعیف احساس میگردد .

اما در شهر و برای استفاده معمولی این پیشرانه پاسخگوی نیازهاست و انتظارات را بر آورده میکند . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر بنزین میسوزاند که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد . پیشرانه هیوندای سانتافه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است اما از این بهتر هم میتوانست باشد . به طور کلی هماهنگی موتور و گیربکس خوب است و از این نظر راضی کننده میباشد. در بحث سیستم تعلیق سواری هیوندای سانتافه نرم است و عملکرد خوبی از خود نشان میدهد . سواری هیوندای سانتافه لذت بخش است و فرمان پذیری نسبتا خوبی هم دارد، سانتافه  نسبت به کره ای بودنش در پیچ ها ایمن و پایدار عمل میکند و هندلینگ قابل قبولی دارد.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

کیا سورنتو 2016

سورنتو از خودروهای موفق و پر فروش کیا است که در بازار های جهانی به فروش خوبی دست پیدا کرده است ولی نسل جدید آن در بازار کشور ما به علت وجود هیوندای سانتافه چندان موفق عمل نکرده است . با توجه به سرمایه گذاری هایی که کیا بر روی طراحی اش انجام داده است رسیدن به این طراحی زیبا و و در خور توجه طبیعی است . طراحی جلو با توجه به خطوط و برجستگی ها از آنچه هست حجیم تر بنظر میرسد و زیبا است .

طراحی عقب هم ساده است ولی زیبایی خاص خود را دارد . در کل طراحی ظاهری کیا سورنتو 2016 زیبا و جذاب است و کاملا هم جدید میباشد . سورنتو نسل جدید در داخل کابین فضایی جادار را در اختیار شما قرار میدهد و طراحی اش هم زیبا و اسپرت است . کیفیت متریال مورد استفاده هم نسبتا خوب است . کیا سورنتو نسل جدید از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی سود میبرد و راحتی و ارگونومی خوبی هم فراهم شده است .

کیا سورنتو از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2359 سی سی بهره میبرد که از سری GDI است . این پیشرانه 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که با توجه به جثه و وزن کیا سورنتو برای آن رانندگی کند و تنبلی را رقم زده است . کیا سورنتو از مصرف سوخت نسبتا قابل قبولی دارد و در هنگام  شتابگیری عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهد که برای ماشینی با این ابعاد قابل قبول است . کیا سورنتو از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک سود میبرد که با پیشرانه هماهنگ است و لذت سواری خوبی را برای راننده فراهم میکند و باعث شده که کیا سورنتو یکی از جذاب ترین شاسی بلندهای بازار ایران لقب بگیرد.

کیا سورنتو

مقایسه سورنتو و سانتافه از لحاظ ظاهری

طراحی نسخه فیس‌لیفت نسل سوم هیوندای سانتافه بسیار هوشمندانه صورت گرفته است. علاوه ‌بر زبان طراحی مشترک و هماهنگ با دیگر محصولات هیوندای، شاهد طراحی جسورانه و چشم‌گیری در هیوندای سانتافه هستیم.

طراحی بخش جلویی توسط هیوندای به‌زیبایی انجام گرفته است. چراغ‌های کشیده جلو با گرافیکی جذاب، بسیار هماهنگ با‌ جلو‌پنجره چند‌ضلعی این خودرو طراحی شده است. باوجود سایز بزرگ Hyundai Santa Fe، خطوط نرم روی بدنه علی‌رغم عضلانی‌بودن، تصویری اغراق‌آمیز از یک خودروی کراس‌اوور را به نمایش نگذاشته است. همین مسئله نقطه قوتی در طراحی نمای جانبی سانتافه محسوب می‌شود .

در بخش عقب، چرا‌غ‌های دوتکه، تداعی‌کننده برخی محصولات آئودی است. طراحی نمای پشت این خودرو در هماهنگی کامل با بخش جلویی و کناری صورت گرفته است و درکل، این خودرو در کلاس خود، نمره قابل قبولی را در بخش طراحی ظاهری دریافت می‌کند.

در بخش مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو از ‌لحاظ ظاهری، باید گفت که در نسخه 2018 سورنتو نسبت ‌به مدل‌های قبلی، با نمای جذاب‌تری رو‌به‌رو هستیم. تغییراتی مثل فرم سپر، کوچک‌ترشدن هواکش‌های زیر سپر و لامپ‌های مه‌شکن کوچک‌تر باعث تغییرات زیادی در نمای ظاهری سورنتو 2018 شده است.

در نمای جانبی، تغییر طرح رینگ‌ها باعث زیباترشدن بخش جانبی نسبت به نسخه‌های قبلی شده است. نمای پشتی این خودرو با چراغ‌های جدید، دفیوزر و خروجی‌های اگزوز و اسپویلر سقفی، تغییرات چشم‌گیری را تجربه کرده است. در کل، کیا سورنتو 2018 جلوه تجملی‌تری نسبت به مدل‌های قبلی پیدا کرده است و این اصلاحات و دگرگونی‌های ظاهری، جذابیت خوبی را برای این‌ خودرو به ‌ارمغان آورده است.

میخوای بدون نگرانی قطعات اصلی هیوندا و کیا با ضمانت اصالت بخری؟ از هیرکان پارت کمک بگیر.

قطعه مورد نظرتو از ما بپرس

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو در بخش طراحی داخلی

در همان نگاه اول به کابین ‌Hyundai Santa Fe، متوجه خواهید شد که با کابینی جا‌دار و تقریبا اسپرت طرف هستید. کابین هیوندای سانتافه در عین جا‌داربودن، اصول ارگونومی را نیز به‌خوبی رعایت کرده است. طراحی کابین به‌ گونه‌ای‌ است که میدان دید مناسبی در قسمت‌های جلو و میانی فراهم کرده است. فقط میدان دید بخش عقب تا حدودی ضعیف است که این نقص با دوربین عقب و سنسورهای هشداردهنده به‌خوبی رفع شده است. تنها مورد آزاردهنده در مورد کابین هیوندای سانتافه 2016، پلاستیکی‌بودن قسمت داشبورد ماشین و تعداد کلید‌ها و دکمه‌های زیاد است که تا حدودی حس قدیمی‌بودن را به بیننده القا می‌کند.

هیوندای سانتافه

اما درباره مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو در بخش طراحی داخلی باید گفت که فضای داخلی کیا سورنتو 2018 به ‌صورت کامل و از نو طراحی شده است و البته که هم‌چنان به‌ خوبی قبل است. تغییرات فرمان و پنل دیجیتال، به‌همراه دریچه‌های جدید تهویه هوا به جذابیت بیش‌تر کابین کمک زیادی کرده است. نباید فراموش کرد که تریم دو‌رنگ داخلی و سیستم تنظیم برقی تمام صندلی‌ها، حس بسیار خوبی را به سرنشینان القا می‌کند.

کیا سورنتو 2018

تفاوت هیوندای سانتافه و کیا سورنتو از لحاظ تجهیزات ایمنی

در بخش ایمنی هیوندای سانتافه نسل جدید باید به این نکته اشاره کنیم که این خودرو، موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه معتبر یوروانکپ شده است و هم‌چنین در آزمون‌های تصادف مربوط ‌به ‌موسسه ایمنی بزرگ‌راه‌های آمریکا، امتیازات بسیار بالایی را کسب کرده است.

در مقایسه با سانتافه، کیا سورنتو در بخش تجهیزات ایمنی، تا حدودی بهتر ظاهر شده است. سورنتو 2018 در تست‌های تصادف مؤسسه ایمنی بزرگراه در آمریکا موفق به کسب امتیاز بالایی شده و توانسته است جایزه ایمنی این موسسه را دریافت کند. جایزه سالانه TOP SAFETY PICK این موسسه به خودرو‌هایی تعلق می‌‌گیرد که بهترین عملکرد را در تست‌های مربوط به ایمنی و تصادف از خود نشان داده‌ باشند.

علاوه‌بر جایزه ایمنی، وجود ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای و سیستم‌ دستیار راننده هوشمند این خودرو که هنگام حواس‌پرتی و خواب‌آلودگی راننده با پیغام هشدار صوتی و تصویری، راننده را از خطر آگاه می‌کند، نقطه قوت مقایسه هیوندای سانتافه و Kia Sorento از لحاظ تجهیزات ایمنی است.

لوازم یدکی هیوندا سانتافه 2016 و کیا سورنتو 2016
باید به توضیح این موضوع بپردازیم که در کشور ایران قیمت هر یک از لوازم یدکی‌ کیا سورنتو 2016 و هیوندا سانتافه 2016 با توجه به متغیرهای مختلف و گوناگونی تعیین خواهد شد. موارد متعددی همچون تورم، نرخ ارز، قرار گرفتن در تحریم‌های اقتصادی و غیره می‌تواند افزایش یا کاهش قیمت را به دنبال داشته باشد.

قطعات یدکی این خودرو ها همواره دارای برچسب اصالت جنیون پارت هستند که خریداران در هنگام خرید این محصولات باید به آن توجه داشته باشند. با توجه به این که لوازم یدکی هیوندای و کیا از کشور کره جنوبی به شکل مستقیم وارد ایران می‌شوند، خریداران قبل از خرید نهایی بهتر است به اصالت کالای انتخاب شده توجه داشته باشند. تنوع قطعات یدکی این خودرو ها بسیار بالاست که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ جلو سانتافه 2016
  • سپر جلو سانتافه 2016
  • سپر عقب سانتافه 2016
  • کمک فنر کیا سورنتو 2016
  • کمک فنر عقب سانتافه 2016
  • سپر جلو کیا سورنتو 2016
  • لنت جلو سانتافه 2016

فروشگاه لوازم یدکی هیرکان پارت یکی از بهترین فروشگاه‌های ارائه دهنده قطعات یدکی هیوندای و کیا است که با سابقه فعالیت چند ساله خود توانسته است نیاز مشتریان در خرید لوازم یدکی هیوندا وکیا مرتفع کند. مجموعه هیرکان پارت از سال 1395 در زمینه واردات و فروش قطعات هیوندا و کیا مشغول به کار است.

مشاوران تخصصی این مجموعه قادرند تا مشاوره‌های رایگان قبل از خرید را به مشتریان عزیز ارائه دهند. مشتریان برای استعلام قیمت لوازم یدکی هیوندا و کیا کافی است به آدرس این مجموعه رفته و از بخش استعلام قیمت، قیمت‌های روز را دریافت کنند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری این مطلب :
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه می گردی؟